کشته شدن 4 مامور پولیس و اسارت 9 تن دیگر در یک حمله نفوذی طالبان مسلح در قادس

گزارش های از ولسوالی قادس ولایت بادغیس حاکی است که 4 مامور پولیس ملی در یک حمله طالبان مسلح؛ ساعت دو بامداد امروز سه شنبه کشته و 9 تن دیگر اسیر گردیدند.

گفته میشود که؛ طالبان مسلح براساس ارتباط با یکی از ماموران پولیس ملی، وارد یک قطعه/ تولی پولیس ملی مستقر در منطقه خیرخانه ولسوالی قادس گردیده و 4 مامور پولیس ملی را به شمول فرمانده این قطعه به قتل رسانیده و 9 نفر دیگر را اسیر نمودند.

ژنرال عبدالروف تاج فرمانده پولیس امنیه بادغیس ضمن تائید این رویداد میگوید؛ طالبان مسلح ساعت دو شب گذشته براساس ارتباط و هماهنگی که گفته میشود توسط یکی از ماموران پولیس ملی صورت گرفته است؛ وارد تولی دوم پولیس ملی مستقر در خیرخانه شده و 4 مامور پولیس ملی را به قتل رسانیده و 9 تن دیگر به شمول مامور ارتباطی را با خود بردند.

ژنرال تاج گفت؛ یافته های آنان در حال حاضر نشان میدهد که یک مامور پولیس بنام عبدالجبار که چندی قبل صفوف طالبان مسلح را ترک و سپس جذب پولیس ملی گردیده بود؛ در این رویداد نقش و دست داشته است.

فرمانده پولیس امنیه بادغیس افزود که؛ فرماندهی پولیس بادغیس تیم های ویژه ی را جهت بررسی این رویداد به منطقه ارسال داشته که دست داشتن و یا مرتبط بودن سایر ماموران پولیس ملی را که در حال حاضر در اسارات طالبان مسلح به سر می برند؛ آغاز نمایند.

گفته میشود که طالبان مسلح؛ یک موتر نوع رنجر، 14 میل اسلحه مختلف النوع و مقدار مهمات را نیز به همراه ی خود منتقل نمودند اما فرمانده پولیس امنیه بادغیس در پیوند به انواع و مقدار اجناس و اشیای که از سوی طالبان مسلح برده شده است؛ تبصره ی نمی کند.

گفته میشود که این قطعه/ تولی پولیس ملی در قلب منطقه خیرخانه که اطراف آن به شدت از سوی ماموران ماموران پولیس ملی و محلی محصور است؛ واقع می باشد.

خبر: حکمت الله همت

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.