وضعیت نامناسب زندانیان؛ پای رییس دادگاه استیناف بادغیس را به زندان کشاند

وضعیت نامناسب زندگی زندانیان قلعه نو؛ مرکز ولایت بادغیس، پای رییس دادگاه استیناف و برخی دیگر از مسوولان محلی را به این زندان کشاند.

گفته میشود که عدم رعایت به مسایل چون؛ ” بهداشت، غذا و گرما ” و همچنان عدم رسیدگی به موقع پرونده های این زندانیان؛ رییس دادگاه استیناف بادغیس را به زندان قلعه نوکشانیده است.

براساس گزارش ها؛ این زندانیان در حال حاضر با مشکلات حفظ الصحه، نا مساعد بودن غذا و مکان بود و باش روبرو بوده که ادامه این شرایط را دشوار تلقی مینمایند.

قضاوتمند غلام سخی حبیب رییس دادگاه استیناف بادغیس ضمن تائید برخی از مشکلات این زندانیان میگوید؛ برخی نگرانی های از رهگذر عدم رعایت حفظ الصحه، نبود دارو و رسیدگی به موقع پرونده های برخی از زندانیان را معقول میداند.

قضاوتمند غلام سخی حبیب افزودکه؛ در جریان دیدار وی از زندان قلعه نو؛ سرپرست اداره صحت عامه، اداره ابرسانی و برخی از مسوولان محلی حضور داشته که تصامیم لازم جهت رفع نیازهای تخنیکی زندانیان و زندان بزرگ این ولایت اتخاذ گردید.

قضاوتمند حبیب در پیوند عدم رسیدگی پرونده ها برخی از زندانیان خاطر نشان ساخت که؛ در روزهای اینده به پرونده های آنعده از زندانیان که ادعای عدم رسیدگی به قضایای شان را دارند؛ رسیدگی خواهند شد.

قابل ذکر است که در حال حاضر در زندان شهر قلعه نو؛ مرکز ولایت بادغیس 238 زندانی به سر می برد که از این میان 224 آن مرد و 14 تن دیگر زن میباشند که به جرایم و اتهام مختلف زندانی میباشند.

خبر: محمد ناصر اشکان

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.