نگرانی شهروندان قلعه نو از ایجاد گروه های مسلح مردمی

شماری از شهروندان شهر قلعه نو از عدم مدیریت نیروهای مردمی از سوی دولت و مقامات نگرانی دارند.

این شهروندان در مصاحبه ی با رادیو نریمان می گویند که؛ خیزش نیروهای مردمی اگر از طرف دولت اداره و رهبری نشود می تواند نگران کننده باشد و تا جای که گره از مشکل مردم بگشاید؛ خود چالشی برای مردم خواهد شد.

این باشندگان تاکید می ورزند که؛ حکومت محلی باید در این خصوص توجه لازم داشته و به منظور جلوگیری از بروز  بی نظمی و فاجعات احتمالی؛ این نیرو ها را تحت اداره خود داشته باشد.

P1160984

به گفته ی این شهروندان هرچند خیزش نیروهای مردمی بر علیه طالبان مسلح می تواند به نیروهای امنیتی کمک بزرگی باشد اما اگر فعالیت این نیرو ها خارج از چوکات نظام و رهبری دولت انجام بپذیرد خالی از نگرانی نخواهد بود.

در همین حال معاون و سرپرست مقام ولایت بادغیس می گوید؛ خیزش نیروهای مردمی در این ولایت تحت رهبری و اداره ی دولت بوده و هیچ نگرانی در خصوص عدم مدیریت و هماهنگی این نیرو ها وجود ندارد.

قمر الدین شکیب علاوه می کند که؛ حضور نیروهای مردمی در امر سرکوبی طالبان مسلح می تواند کمکی خوبی به نیروهای امنیتی به حساب آیند.

با این حال کارشناسان امور نظامی به این باور هستند که؛ به منظور رسیدن به یک هدف، مدیریت و سوق اداره یک امر حتمی و لازمی بوده ولی اگر اداره و کنترول از هم بپاشد به هیج وجه ی موفقیت بدست نخواهد آمد.

عبدالرشید کارشناس امور نظامی میگوید؛ در صورت که نیروهای مردمی به گونه ی درست اداره نگردند امکان این میرود که نتایج ناگواری در پی داشته و یا هم خود این نیروها به یک معضل تبدیل شوند.

P1160988

گرچه وی از کدام چالش خاصی در این باره نام نمیبرد اما بیان میدارد در صورت که اداره ی واحد موجود نباشد این کتله بزرگ نیروهای مردمی از هم پاشیده و امکان میرود که از این نیرو ها استفاده های شخصی و سوء صورت بگیرد.

این درحالیست که اوایل هفته جاری صدها تن از نیروهای مردمی درولایت بادغیس با سلاح های دست داشته شان اعلان موجودیت و حمایت از نیرو های دولتی بر علیه طالبان مسلح نموده و همایشی را شکل دادند.

گزارش : محمد یعقوب

ویرستار : مشعل

 

برای دیدن آلبوم کامل تصاویر مرتبط به خبر فوق، به لینک زیر مراجعه کنید:

www.facebook.com/naraimanfm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.