فعالان مدنی بادغیس به مناسبت ” هفته شهید ” برای نیروهای امنیتی خون اهدا کردند

ده ها تن از فعالان مدنی در ولایت بادغیس در یک اقدام کم سابقه ی پیش از چاشت امروز دوشنبه به مجروحان نیروهای امنیتی این کشور خون اهدا نمودند.

این فعالان مدنی می گویند؛ این اقدام را به مناسبت هفته شهید مبنی بر حمایت و پشتبانی از نیروهای امنیتی افغان راه و انجام یافته است.

ابوبکر شهیر یک تن از این فعالان مدنی در بادغیس میگوید؛ اهدای خون برای مجروحان نیروهای امنیتی افغان را رسالت و مسوولیت هر شهروند افغان اعلام داشته و اضافه می کنند؛ اهدای خون برای این نیروها تنها کاری است که ایشان برای محافظان کشورشان انجام داده می توانند.

شهیرمی افزاید که انان سعی خواهند کرد که در اینده نیز در مناسبت ها دیگری نیز با برگزاری چنین جریان های با اهدای خون از نیروهای امنیتی شان حمایت نمایند.

دکتور عبداللطیف روستایی رییس شفاخانه ولایتی قلعه نو مرکز ولایت بادغیس میگوید؛ شماری از جوانان وفعالان جامعه این ولایت به شفاخانه قلعه نو مراجعه وخون دادند.

رییس شفاخانه ولایتی قلعه نو گفت؛ این افراد 7000 سی سی خون اهدا نموده که در حال حاضر در بانک شفاخانه ولایتی قرار داشته که در صورت ضرورت برای مجروحان نیروهای امنیتی استفاده خواهند شد.

روستایی اضافه کرد؛ فعالان جامعه مدنی در بادغیس متعهد شده اند که پس از این در صورت نیاز به شفاخانه ولایتی مراجعه نموده و برای افراد نیازمند خون اهدا نمایند.

در همین حال فرماندهی لوای سوم ارتش ملی مستقر در بادغیس ضمن ابراز تشکری از اهدای خون برای مجروحان نیروهای امنیتی توسط جوانان و فعالان مدنی؛ این را اقدام را یک امر مفید و ضروری برای نیروهای امنیتی و سایر شهروندان کشور توصیف نمود.

مهدی علیپور سخنگوی لوای سوم ارتش ملی در بادغیس؛ اهدای خون از سوی شهروندان کشور در روحیه و مورال نیروهای امنیتی و به ویژه ارتش ملی موثر دانسته و مدعی است؛ این اقدام سبب تشویق و ترغیب نیروهای امنیتی و خصوصا ارتش ملی خواهند شد.

علیپور این را یک اقدام وفرهنگ نیک توصیف نموده و از سایر شهروندان میخواهند که این حرکت انسان دوستانه را حمایت و تقویت نمایند.

گزارش: حبیب فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.