پیوست سه گروه ناراضیان مسلح به روند صلح در بادغیس

سه گروه مسلح ناراضی مخالف دولت در ولایت بادغیس پیش از چاشت امروز( یکشنبه ) با جنگ افزار های دست داشته شان شامل پروسه صلح گردیدند.

مسوولان شورای عالی صلح بادغیس میگویند؛ این سه گروه که تعداد شان به 19 نفر میرسد؛ پیش از این در ولسوالی های مقر , آبکمری و در مسیر بزرگراه هرات – قلعه نو فعالیت ضد دولتی داشته اند.

محمد اکبر هوتک رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح بادغیس گفت که؛ این افراد براساس فعالیت ماموران اداره امنیت ملی جذب پروسه صلح در این ولایت شده اند.

گفته شده است که افراد مذکور از یک سال به اینطرف در صفوف ناراضیان مسلح قرار داشتند.

در همین حال یک تن از فرماندهان این سه گروه بنام ملا وهاب؛ انگیزه پیوست خویش را در صفوف مخالفان مسلح، بروز یک سلسله نا امنی های منطقوی بیان داشته و تاکید کرده است که اداره امنیت ملی این ولایت متعهد شده است، به آنچه که وی عدم تامین امنیت اعلام مینماید؛رسیدگی نماید.

وی از دیگر افراد ناراضی خواست که به پروسه صلح یکجا شده و برای کشور خویش خدمت نمایند.

براساس آمارهای اعلام شده ازسوی دفتر ولایتی شورای عالی صلح بادغیس؛ از بدو تاسیس این نهاد تا اکنون بالاتر از  ۱۸۰۰ نفر از گروه های وابسته به مخالفان مسلح جذب پروسه صلح در این ولایت شدند.

قابل ذکر است که اغلب شهروندان بادغیس پیوست این افراد را سمبولیک/ نمایشی توصیف نموده و  تاکید می نمایند که پیوست گروه های مسلح ناراضی هیچ تاثیری روی امنیت در این ولایت نگذاشته است .

خبر : حبیب فوزی

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.