سه کشته و سه زخمی در انفجار ماین در قادس

مسوولان محلی در ولسوالی قادس از کشته و زخمی شدن سه طالب مسلح و سه فرد ملکی در نتیجه انفجار دو ماین کنارجاده در مربوطات این ولسوالی خبرمیدهند.

بر اساس گزارش ها دو تن از افراد طالبان مسلح زمانی کشته و زخمی شدند که مصروف کار گذاری ماین در روستای شیخ حمید منطقه لنگر ولسوالی قادس بوده اند.

در این انفجار دو تن از افراد طالبان مسلح به شمول ملا عبدالله ماین ساز این گروه کشته و یک تن دیگر شان زخمی شدند.

صالح محمد بیک سرپرست ولسوالی قادس میگوید؛ یک ماین دیگر بامداد امروز (یکشنبه) زمانی منفجر شد که سه فرد ملکی را طالبان بخاطر بیرون کردن ماین که قبلاً توسط خود شان کار گذاری شده بود، فرستاده بودند و با رسیدن این افراد در منطقه ماین را منفجر می سازند که در نتیجه یک فرد ملکی کشته و دو تن دیگر آنان زخم برداشه اند.

سرپرست ولسوالی قادس؛ تعبیه این ماین را کار طالبان  مسلح دولت عنوان داشته که به هدف آماچ قرار دادن واحدهای گشت زنی نیروهای امنیتی در این منطقه جا سازی گردیده بود.

وی افزود؛ افراد ملکی باشندگان روستای شیخ حمید این ولسوالی میباشند و مصروف مالداری در این منطقه بوده اند.

آقای بیک وضعیت صحی افراد زخمی شده را نگران کننده توصیف نموده و اضافه میکند که این افراد غرض تداوی و مراقبت بیشتر به ولایت هرات انتقال یافته اند.

روستای شیخ حمید منطقه لنگر شریف در فاصله 8 کیلومتری شمال غرب مرکز ولسوالی قادس موقعیت داشته و یکی از روستاهای نا امن بشمار میرود.

خبر : عبدالمنان

ویراستار : مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.