باشندگان آبکمری: در صورت عدم توجه دولت؛ این ولسوالی بدست طالبان سقوط خواهد کرد

شماری از باشنده گان ولسوالی آبکمری از وضعیت امنیتی در این ولسوالی ابراز نگرانی نموده واضافه می نمایند که “اگر دولت در این راستا توجه ی نکند؛ سقوط این ولسوالی بدست طالبان مسلح محتمل است”.

این باشنده گان می افزایند که؛ نیروهای امنیتی اخیراً عملیات را بخاطر پاک سازی برخی مناطق در این ولسوالی از وجود مخالفان مسلح؛ راه اندازی نموده اما بالافاصله منطقه را ترک کردند.

آنان اضافه میکندکه؛ ترک بی درنگ نیروهای امنیتی از مربوطات آبکمری باعث شده است که طالبان مسلح در برگشت باشندگان محل را بیشتر از پیش مورد ازار و اذیت قرار دهند.

باشندگان آبکمری خواهان استقرار نیروهای امنیتی در این ولسوالی شده و از اداره ولایتی و دولت مرکزی میخواهند که برخی از مراکز نظامی را به ولسوالی آنان منتقل نمایند.

این نگرانی ها در حالی صورت می گیرد که چندی قبل نیروهای امنیتی افغان؛ عملیات مشترک را به منظور پاکسازی طالبان مسلح در مناطق تاشپولاق، گند آب، پده دایزنگی و کوکچایل آبکمری راه اندازی نموده اما بلافاصله منطقه ترک نموده که به گفته باشندگان محل طالبان مجددا وارد این مناطق شدند.

در همین حال رئیس شورای ولایتی بادغیس نگرانی مردم ولسوالی آبکمری را تائید نموده واضافه می نماید که در یک ماه اخیر این ولسوالی به وفور شاهد تحرکات طالبان مسلح بوده است.

بهاوالدین قادسی میگوید که؛ دولت و نیروهای امنیتی باید یک پلان منظم را بخاطر تامین امنیت و به حداقل رساندن فعالیت طالبان مسلح در ولسوالی آبکمری روی دست بگیرند.

وی هشدار میدهد که اگر دولت درکمترین زمان به مشکلات باشنده گان آبکمری توجه ننماید؛ فاجعه انسانی در این ولسوالی رخ خواهد داد.

با این حال ژنرال تاج محمد جاهد فرمانده قول اردوی 207 ظفراز توانایی های بلند نیروهای امنیتی در این ولایت خبر داده و اضافه می نماید که آنان در تلاش هستند به مشکلات مردم ولسوالی آبکمری رسیده گی نمایند.

فرمانده ارتش ملی در زون غرب می افزاید که؛ نیروهای امنیتی در بادغیس توان رویا رویی با طالبان را داشته و حمایت های مردمی را نیز یکی از موفقیت های این نیروها دراین ولایت میباشد.

فرمانده قول اردوی 207 ظفر ارتش ملی در غرب کشور در حالی از تلاش جهت رسیدگی به مشکلات امنیتی مردم آبکمری خبر میدهد که این ولسوالی شاهد تلفات تعداد زیادی از نیروهای مردمی و کودکان در درگیری مسلحانه و انفجاری ماین های کنار جاده ی بوده است.

گزارش: حبیب الله فوزی و محمد یعقوب

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.