سقوط ولسوالی جوند بدست طالبان مسلح

گزارش ها حاکی است که ولسوالی جوند ولایت بادغیس شب یکشنبه از کنترول دولت خارج و بدست طالبان مسلح سقوط نمود.

مسوولان محلی ضمن تائید این خبر میگویند؛ طالبان مسلح ساعت 6 عصر دیروز شبنه از چندین جهت بالای مرکز ولسوالی جوند این ولایت حمله نموده که ساعت 2 شب یکشنبه موفق به سقوط و به اختیار گرفتن مرکز این ولسوالی گردیدند.

بهاوالدین قادسی رییس شورای ولایتی بادغیس میگوید؛ هرچند گزارش دقیق از جزئیات این رویداد در دست نیست اما اخرین تماس ها مسوولان محلی نشان میدهد که فرمانده و ولسوال جوند زنده بوده و در روستای ده گرم؛ در فاصله ده کیلومتری مرکزی این ولسوالی متواری میباشند.

رییس شورای ولایتی بادغیس؛ تعداد طالبان مسلح مهاجم را بین 800 تا 1000 نفر اعلام مینماید.

هر چند بهاوالدین قادسی در پیوند به تعداد دقیق کشته شدگان و مجروحان نیروهای امنیتی در این ولسوالی ابراز بی خبری مینماید اما گزارش های تائید نشده می رساند که دست کم 30 تن در این رویداد کشته و زخمی شدند.

قادسی در ارتباط به سرنوشت فرمانده وولسوال و تعداد از نیروهای امنیتی که موفق به فرار از منطقه شدند، ابراز نگرانی نموده و خاطرنشان میسازد؛ اگر تا چندین ساعت دیگر به این افراد کمک نرسد، طالبان انان را اسیر و یا خواهند کشت.

این در حالیست که از چند روز به اینطرف گزارش های مبنی بر حمله طالبان مسلح بر مرکز ولسوالی وجود داشته است اما مسوولان ولایتی تدابیری را در این پیوند اتخاذ ننموده اند.

خبر: صبغت الله

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.