” پدری برای پرداخت مهریه خویش، دختر شش ساله اش را فروخت “

پولیس فرماندهی امنیه ولایت بادغیس از ازدواج قبل از وقت و دادن یک دختربچه  شش ساله به یک پسربچه 11 ساله در بدل 150 هزار افغانی خبرداده و می افزاید که ماموران پولیس اولیای این دختر و پسر بچه را همراه با ملای که فاتحه دست این افراد را جاری نموده است، گرفتار نموده اند.

مل پاسوال ولی جان سرحدی فرمانده پولیس امنیه ولایت بادغیس میگوید؛ پولیس روز گذشته ( دوشنبه ) قادر به بازداشت عاملان این قضیه از ولسوالی مقر این ولایت شده که در حال حاضر این افراد در قید ماموران پولیس قرار داشته و تحقیقات از نزد آنان جریان دارد.

مل پاسوال سرحدی فرمانده پولیس بادغیس انگیزه این رویداد را ازدواج مجدد پدر این دختر بچه ی شش ساله بیان داشته و اضافه کرد که یافته های آنان نشان میدهد که این شخص دخترش را در بدل 150 هزار افغانی مبنی بر پرداخت مهریه (پیشکش) خانم جدید خویش به شوهر داده است.

فرمانده پولیس بادغیس می افزاید؛ پولیس در حال بسته بندی پرونده این قضیه بوده که به محض تکمیل شدن پرونده مذکور به نهاد های عدلیه و قضایی ارجاع خواهد شد.

در همین حال ریاست امور زنان بادغیس ضمن تایید این خبر؛ از افزایش خشونت ها علیه زنان ابراز نگرانی نموده و بروز این رویداد ازدواج نه بل دختر فروشی عنوان منیماید.

ریاست امور زنان همچنان انگیزه ی چنین قضایا را معمولا فقر، تنگدستی وعدم آگاهی مردم از حقوق زنان میدانند.

این اولین دختر و پسری نیست که قربانی خواسته های والدین خویش می شوند، بل همواره اطفال زیر سن قربانی ازدواج های قبل از وقت و خواسته های والدین خود می گردند.

خبر: حبیب الله فوزی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.