شكايات باشندگان بالامرغاب از بلند بودن بهاي مواد نفتي

شماری از باشنده گان ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس از بلند بودن قیمت مواد نفتي در این ولسوالی شکایت دارند.


آنان میگویند با آنکه بهاي مواد نفتي در كشور کاهش یافته است ولی در این ولسوالی بر عکس آن افزایش یافته است.
خان ولی یک تن از باشنده گان مرکز ولسوالی بالامرغاب میگوید؛ که در حال حاضر یک ليتر تیل پطرول را به ارزش 70 افغانی خریداری می نماید، در حالیکه در گذشته قیمت آن کمتر از 60 افغانی بوده است.
خان ولی گفت ؛ که دولت در زمینه تا به حال هیچ توجه ای نکرده و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند آنان با مشکلات فراواني در جريان زمستان روبرو خواهند شد.
عبدالعزیز یک تن دیگر از باشنده گان مرکز ولسوالی بالامرغاب میگوید؛ با وجود اينكه نزديك به دو ماه از افت بازار نفت در كشور و دنيا ميگذرد ولي با انهم بهاي نفت در اين ولسوالي سرجاي خويش باقي است.

وي مي افزايد كه انان نگران هستند با فرا رسيدن فصل سرما بهاي مواد نفتي از ان چيزي كه هست؛ افزايش نيابد.

اين باشندگان وضعيت اقتصادي مردم بالامرغاب را پايين  تلقي نموده و از دولت و اداره محلي ميخواهند كه تدابير لازم را جهت نظارت و كنترول بازار روي دست بگيرند.

در همین حال سرپرست ولسوالی بالامرغاب ضمن تاييد شكايات باشندگان اين ولسوالي؛ انگيزه بلند بودن مواد نفتي را در اين ولسوالي آغاز سرما و مساعد نبودن وضعيت جاده بالا مرغاب – قلعه نو بيان نمود.

ضياالدين اكازي سرپرست ولسوالي بالامرغاب ميگويد؛ اداره محلي  در عرض چند هفته گذشته شكايات باشندگان را دريافت نموده و تدابير را در زمينه روي دست گرفتند.

اكازي إبراز نمود كه انان بتوانند اقدام هاي عملي را در پيوند به نگراني ها و تشويش هاي مردم بالامرغاب در آينده نزديك بردارند.

اين در حاليست كه بهاي مواد نفتي در جهان به پايين ترين حد در ٥ سال اخير اعلام شده است.

براساس گزارش ها بهاي هر بشكه نفت ٢٠٠ ليتر زير ٨٠ دالر امريكايي خريد و فروش ميشود.

خبر: عبدالقدیر وردک

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.