آیفون 6 با سیستم جدید پرداخت موبایل و پشتیبانی از NFC عرضه خواهد شد

یکی از منابع نزدیک به اپل گزارش کرده که آیفون ۶از فناوری NFC پشتیبانی می‌کند و اپل یک سیستم پرداخت موبایل جدید را نیز بر پایه‌ی آن آماده کرده است. نکات جالب توجه دیگر در این گزارش وجود شارژر بی‌سیم، بهبود عملکرد آنتن و صفحه نمایش بزرگ‌تر برای آیفون بعدی اپل است.

پشتیبانی از NFC امکان راه‌اندازی سیستم پرداخت موبایل جدیدی را برای اپل میسر کرده است. حتی اپل می‌تواند برای سیستم پرداخت موبایل خود با اپراتورهایی همچون ورایزون، تی‌موبایل یا AT&T مشارکت کند.

در این گزارش آماده است که آیفون ۶از سرعت بالاتری در انتقال اطلاعات پشتیبانی می‌کند. آيفون ۵از شاخه ۴LTE پشتیبانی می‌کرد که سرعت انتقال اطلاعات تا 150Mbps (مگابیت در ثانیه) را میسر می‌کرد، اما آیفون ۶از شاخه ۶LTE با حداکثر سرعت انتقال 300Mbps پشتیبانی می‌کند.

نکته جالب و کمی عجیب دیگر در باره آیفون ۶مربوط به قابلیت شارژ بی‌سیم است که تا به حال در هیچ‌کدام از محصولات اپل به‌کار گرفته نشده. از طرفی بدنه‌ی فلزی آيفون، خود مانعی برای اضافه شدن قابلیت شارژ بی‌سیم است. با این حال در گزارش VentureBeat آمده که اپل از با اضافه کردن یک سطح زیر پوسته دستگاه، این مشکل را حل کرده و امکان انتقال انرژی بصورت القاء بی‌سیم را میسر می‌کند.

صفحه نمایش بزرگ‌تر در آیفون ۶نیز در این گزارش تایید شده و سایز آن ۴.۷اینچ اعلام شده است. همچنین گفته شده که اپل از یک صفحه‌ی محافظ ضد خش که مقاومت بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی دارد استفاده کرده است. برخی بر این باورند که این صفحه‌ی ضد خش همان سافایر یا یاقوت کبود است.

رزولوشن صفحه نمایش آیفون بعدی نیز از ۶۴۰در ۱۱۳۶پیکسلِ نسل قبلی به ۹۶۰در ۱۷۰۴پیکسل در آیفون ۶ارتقاء خواهد یافت. این رزولوشن نسبت تصویر ۱۶:۹را برای آيفون بعدی حفظ می‌کند. تراکم پیکسلی در آیفون ۶برابر ۴۱۶پیکسل در اینچ خواهد بود و نسخه‌ی ۵.۵اینچی این تلفن که احتمالا کمی بعد از آیفون ۴.۷اینچی رونمایی خواهد شد نیز ۳۵۶پیکسل در اینچ شایعه شده است.

هنوز مشخص نیست که چقدر از این اطلاعات صحیح باشند، اما VentureBeat پیش از این نشان داده که اطلاعات شایعه شده توسط این وب‌سایت عموما به واقعیت تبدیل شده‌اند.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.