یک کشته و نه زخمی در انفجار ماین کنترول از راه دور در ولسوالی قادس

بر اثر انفجار یک ماین کنترول از راه دور در ولسوالی قادس ولایت بادغیس بامداد امروز شنبه 5 مامور پولیس و 5 غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

یک مسوول ارشد محلی در تماس تلفنی گفت؛ این رویداد ساعت 7 بامداد امروز در منطقه گلچین ولسوالی قادس بوقوع پیوسته که در نتیجه یک مامور پولیس کشته و 4 مامور پولیس دیگر به شمول 5 فرد ملکی مجروح شدند.

این مسوول محلی که از ابراز نامش خود داری نمود افزود که؛ این ماین در فاصله 100 متری بازار منطقه گلچین و در مسیر راه ارتباطی پاسگاه ماموران پولیس در زیر یک پلچک جا سازی شده بود.

مبنع مذکور؛ هدف از این انفجار را اماج قرار دادن ماموران پولیس عنوان نموده و اضافه کرد، یافته های آنان نشان میدهد که این ماین از سوی چند تن از دانش آموزان یک مدرسه  دینی که در فاصله کمتر از 100 رویداد قرار دارد؛ کار گذاری شده است.

این منبع می افزاید که؛ این دانش اموزان قادر به فرار از منطقه شده ولی عملیات تجسسی پولیس مبنی بربازداشت آنان جریان دارد.

در همین حال میرویس میرزاکوال سخنگویی والی بادغیس ضمن تائید این رویداد میگوید؛ در این انفجاP1110090ر یک مامور پولیس کشته و دو تن دیگر به شمول یک فرد ملکی زخم برداشته که به شفاخانه ولایتی قلعه نو منتقل شدند.

میرزاکوال افزود چند تن دیگر نیز از افراد ملکی و ماموران پولیس زخم برداشته که نسبت به سطحی بودن جراحت آنان به مرکز ولایت منتقل نگردیده اند.

وی در پیوند به انگیزه و عاملان این رویداد ابراز نظری ننموده و تاکید کرد که تحقیقات ماموران پولیس جهت شناسایی و بازداشت عاملان آغاز گردیده است.

همزمان به آن؛ داکتران در شفاخانه ولایتی قلعه نو میگویند که در پیوند به این رویداد شش مجروح به این شفاخانه منتقل شده که همه آنان افراد ملکی میباشند.

این داکتران وضعیت 5 تن از مجروحان وخیم گزارش نموده که پس از مراقبت اولیه به ولایت هرات در غرب کشور انتقال شدند.

تا اکنون هیچ گروه و فردی مسوولیت انجام این انفجار را بدوش نگرفته است.

خبر: حبیب الله ” فوزی ”

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.