کشته وزخمی شدن 24 طالب مسلح در ولسوالی مقر

مسوولان ارتش ملی مستقر در ولسوالی مقر از کشته شدن 5 طالب و زخم برداشتن 19 تن دیگر در جریان عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان در این ولسوالی خبر داده و می افزایند که این افراد در جریان درگیری با نیروهای ارتش، پولیس و امنیت ملی در مناطق عمرزی و توره شیخ مقر کشته و زخمی گردیدند.

دگرمن غلام نبی بدخشی فرمانده کندک سوم ارتش ملی مستقر در منطقه سنگ آتش ولسوالی مقر میگوید؛ در این عملیات که شب گذشته از سوی نیرهای امنیتی افغان انجام شد؛ دو سرباز ارتش ملی نیز زخم برداشته اند.

دگرمن بدخشی افزود که؛ عملیات آنان با افراد وابسته به طالبان مسلح چندین ساعت به طول انجامید.

گفته میشود که عملیات نیروهای امنیتی افغان در مربوطات ولسوالی مقر بادغیس؛ از یک هفته به اینطرف به دستور رییس جمهوری کرزی به هدف پاکسازی نوار مرزی کشور ترکمنستان و برخی بخش های این ولسوالی از وجود طالبان مسلح راه اندازی شده که تلفاتی را برای هر دو طرف به همراه داشته است.

براساس اظهارات فرمانده کندک سوم ارتش ملی در سنگ آتش؛ عملیات آنان همچنان علیه مواضع طالبان مسلح در امتداد خط مرزی با کشور ترکمنستان و بخش های دیگر این ولسوالی ادامه دارد.

این در حالیست که براساس ادعای مسوولان محلی ولسوالی جوند؛ صد ها تن از افراد وابسته به طالبان مسلح از ولایت ها و ولسوالی ها همجوار بالای مرکز این ولسوالی حمله نموده که باعث کشته و زخمی شدن بیش از 50 طالب مسلح مهاجم و مامور پولیس گردیده است.

مسوولان محلی جوند هدف از این حملات افراد طالبان مسلح را تصرف مرکز این ولسوالی؛ بیان نمودند.

خبر: شیرخان

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.