انتقاد ورزشکاران بادغیس از نبود اماکن سر پوشیده ی ورزشی

شماری از ورزشکاران در ولایت بادغیس از نبود محلات سرپوشیده ورزشی در این ولایت انتقاد نموده و اضافه مینمایند که دولت در این زمنیه تا حال هیچ اقدام ننموده است.

این ورزشکاران میگویند؛ عدم توجه دولت و سرمایه گذاران خصوصی در زمینه ایجاد اماکن سرپوشیده ورزشی سبب شده است، که ورزش در بادغیس از رونق خوب برخوردار نباشد.

محمد اسحاق مسوول کلپ وشو در بادغیس میگوید؛ آنان از چندین سال به اینطرف در رشته وشو در شهر قلعه نو مرکز بادغیس فعالیت داشته که نبود اماکن معیاری ورزشی سبب شده است که کار آنان از پیشرفت خوب برخوردار نباشد.

محمد اسحاق افزود؛ آنان در حال حاضر در یک ساختمان رهایشی شخصی تمرینات شان را ادامه داده که با هیچ معیار ورزشی برابر نمی باشد.

وی سقف کرایه ساختمان و منازل شخصی را در قلعه نو بلند توصیف نموده و می افزاید که آنان اغلب قادر به پرداخت کرایه شان نمی باشند.

براساس اظهارات وی؛ آنان تنها ورزشکاران نیستند که با نبود مکان مناسب ورزشی مواجه میباشند، بل سایر رشته های ورزشی در بادغیس نیز با این مشکلات گرفتار اند.

عبدالستار بازیکن تیم فوتبال استقلال قلعه نو نیز از نبود جای مناسب برای ادامه تمرینات اش شکایت نموده و می افزاید که در تمام شهر قلعه نو یک استدیوم ورزشی وجود دارد که ان هم ظرفیت انجام تمرینات بیشتر از دو تیم را در یک زمان ندارد.

عبدالستار گفت؛ هرچند آنان مشکل نبود جای مناسب و سایر چالش های فرا راه ورزشکاران را در چندین نشست با مسوولان ورزشی این ولایت در میان گذاشته اند ولی تا اکنون در این زمنیه اقدام عملی گذاشته نشده است.

در همین حال مسوولان کمیته المپیک بادغیس ضمن تائید این انتقاد ورزشکاران؛ نبود اماکن سرپوشیده ورزشی و جمنازیوم را از مشکلات عمده جامعه ورزشی در این ولایت اعلام مینمایند.

این ورزشکاران از دولت میخواهند که در کمترین زمان یک و چند محل سرپوشیده ی ورزشی؛ برای آنان در شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس اعمار نمایند.

عبدالکریم وفا رییس کمیته المپیکاین ولایتمیگوید؛ همین اکنون بیش از ۱۰۰ کلپ ورزشی و ۳۰۰۰ ورزشکار در بادغیس مصروف ورزش میباشند که به استثنآی استدیوم ورزشی شهر قلعه نو؛ هیچ مکان دیگری رادر اختیار ندارند.

وفا؛ تمرین در فضای بازبه صحت و سلامت این ورزشکاران مضر بیان داشته واضافه مینمایدکه؛ از دو سال به اینطرف قراراست ازسوی وزارت مبارزه با مواد مخدر یک جمنازیوم در شهر قلعه نو ساخته شود ولی تا حال هیچ گام در عرصه تحقق آن برداشته نشده است.

وی می افزایدکه؛ تلاش های آنان در جهت عملی شدن پروژه اعمار جمنازیوم وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور در قلعه نو ادامه دارد.

این در حالیست که ورزشکاران ولایت بادغیس پیش از این نیز خواهان اعمار و ایجاد اماکن سرپوشیده ورزشی به هدف تقویت فرهنگ ورزش در میان نوجوانان و جوانان از مسوولان ولایتی گردیده بودند.

ورزشکاران؛ تشویق و تقویت جامعه ورزشی را در پیشرفت اجتماع موثر خوانده و تاکید مینمایند؛ سرمایه گذاری در این زمینه؛ اسانترین و کم هزنیه ترین روش برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی میباشد.

خبر: حسام الدین و عصمت الله

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.