دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در بادغیس آغاز گردید

روند رای دهی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور ساعت 7 بامداد امروز شنبه در تمام مراکز رای دهی مرکز وولسوالی های این ولایت آغاز گردید.

مسوولان امنیتی در ولایت بادغیس میگویند؛ تمام مراکز رای دهی در تمام بخش های این ولایت بادرنظرداشت جدول زمانی دفتر کمیسیون مستقل انتخابات آغاز گردیده و هیچ چالش امنیتی فرا راه رای دهندگان احساس نمیشود.

سمونوال ولی جان سرحدی فرمانده پولیس امنیه بادغیس گفت؛ تدابیر شدید امنیتی در مرکز و وولسوالی های این ولایت اعمال شده و از رهگذر امنیت هیچ مشکل وجود ندارد.

سمونوال جان افزود که طالبان مسلح هر چند حملات را در یک و یا دو نقطه در بخش های دور دست این ولایت راه اندازی نموده بودند که با سرکوب نیروهای امنیتی مواجه شده و از منطقه متواری شدند.

احمدالله علیزایی والی بادغیس با حضور در یکی مراکز رای دهی در شهر قلعه نو مرکز این ولایت، از مردم خواست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور حضور یافته و به نامزد مورد نظر خویش رای بدهند.

احمدالله علیزایی به توانمندی نیروهای امنیتی در تامین امنیت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تاکید نموده و گفت که مردم میتوانند بدون هیچ نگرانی به مراکز رای دهی مراجعه نموده و رای خویش را استعمال نمایند.

هر چند در مراکز رای دهی شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس؛ حضور مردم به پای صندوق های رای دهی پر رنگ به نظر میرسد ولی گزارش ها از برخی ولسوالی های این ولایت حاکی است که حضور مردم نسبت به دور گذشته کم رنگ به نظر میرسد.

مسوولان و باشندگان این ولسوالی ها؛ علت کم رنگ بودن حضور مردم را به پای صندوق ها رای دهی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری؛ ازدیاد محلات رای دهی و مصروفیت باشندگان این ولسوالی ها بیان داشته که عمدتا به فعالیت های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و در حال حاضر در دشت و دامن ها به سر می برند.

در همین حال شماری از ناظران در مرکز ولایت بادغیس که از روند برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نظارت مینمایند؛ از چگونگی روند رای دهی ابراز رضایت نموده و می افزایند که تا حال با هیچ مورد که انان را نگران ساخته باشد، برخورد ننموده اند

خبر: محمد ناصر امانی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.