113 پروژه انکشافی در ولسوالی آبکمری به ارزش بالغ بر 168 میلیون افغانی گشایش یافت

مسوولان برنامه همبستگی ملی ولایت بادغیس از گشایش 113 پروژه انکشافی با هزنیه 168 میلیون و 200 هزار افغانی در ولسوالی آبکمری این ولایت خبر میدهند.

انجینر محمد هارون انیس مسوول ولایتی برنامه همبستگی ملی در بادغیس میگوید؛ این پروژه ها شامل ساخت؛ ده ها باب ذخیر آب اشامیدنی، هزاران متر مربع دیوار استنادی، ده ها کانال، چندین باب مرکز اجتماعی، ده ها کیلومتر جغل اندازی سرک، صد ها پل و پلچک میباشد که با ده درصد سهم باشندگان محل راه اندازی و اجرا گردیده است.

انجینر انیس گفت که؛ بیش از 17 هزار فامیل در 99 شورای انکشافی از مزایای این پروژه ها در ولسوالی آبکمری بهره مند میشوند.

رییس ولایتی برنامه همبستگی ملی بادغیس افزود؛ این پروژه ها شامل دور دوم برنامه همبستگی ملی در آبکمری شده که کار ساخت آن از یک و نیم سال قبل آغاز گردیده است.

بربنیاد گفته های انجینر انیس؛ هر چند قرار بود که کار ساخت چندین پروژه در سه محل دیگر این ولسوالی نیز آغاز گردد ولی این پروژه ها تا اکنون به سبب اختلاف های درون قومی راه اندازی نگردیده است.

براساس معلومات مسوولان برنامه همبستگی ملی دربادغیس؛ این برنامه ( همبستگی ملی ) از بیشتر از 8 سال به اینطرف در ولایت بادغیس راه اندازی گردید که تا حال هزاران پروژه خورد و بزرگ در دور اول و دوم در مرکز وسایر ولسوالی های این ولایت با 10 درصد سهم باشندگان محل اجرا و تطبیق گردیده است.

خبر: محمد ناصر امانی

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.