تا حال هیچ کمکی به سیلاب زندگان بادغیس صورت نگرفته است

شماری از سیلاب زدگان در بادغیس از عدم دریافت کمک توسط دولت و نهاد های امداد رسان غیر دولتی در این ولایت خبر داده و می افزایند که آنان تا اکنون هیچ کمکی را از سوی دولت و دفاتر امداد رسان محلی دریافت ننموده اند.

این آسیب دیدگان میگویند که آنان در نتیجه سرازیر شدن سیلاب های پنجشنبه شب همه چیز خویش را از دست داده و شدیدآ نیازمند به کمک های فوری غذایی و غیر غذایی میباشند.

آنان می افزایند که در حال حاضر در فضای باز و در یک وضعیت نامطلوب به سرمیبرند.

سیلاب زدگان؛ دولت و نهاد های کمک کننده را در این ولایت به بی توجهی متهم نموده و در عین حال از دولت و نهاد کمک رسان خواهان کمک های فوری خوراکی و غیرخوراکی میباشند.

در همین حال مسوولان محلی در ولایت بادغیس از نهایی شدن بررسی های اولیه ناشی از خسارات سیلاب های دو روز گذشته در مربوطات قلعه نو مرکز این ولایت خبرداده واضافه مینمایند که ؛ قرار است سر از فردا روند کمک رسانی به اسیب دیدگان این رویداد ها را آغاز نمایند.

قمر الدین شکیب معاون ولایت بادغیس میگوید؛ بررسی های آنان نشان میدهد که در سیلاب های دو روز گذشته در قلعه نو؛ 240 فامیل آسیب دیده اند.

شکیب افزود؛ آنان نشست را امروز با اشتراک نهاد های کمک رسان غیر دولتی در ارتباط به نحوه کمک رسانی به اسیب دیدگان در مرکز این ولایت ترتیب داده و فیصله شده است که این نهادهاد بامداد فردا روند کمک رسانی خویش را آغاز نمایند.

گفته شده است که درنتیجه سرازیر سیلاب های دو روزگذشته درمربوطات قلعه نو و ولسوالی بالامرغاب در شمال مرکز این ولایت؛ 14 نفر به شمول زنان و کودکان کشته شده اند و 4 تن دیگر تا اکنون ناپدید میباشند.

براساس امارهای ارایه شده از سوی مسوولان محلی؛ در این رویداد طبیعی بیش از 240 منزل مسکونی و 200 دوکان در شهر قلعه نو مرکز این ولایت تخریب شده است.

خبر: حبیب الله ” فوزی ”

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.