کشته و زخمی شدن 23 طالب در جریان 24 ساعت گذشته در بادغیس

مسوولان امنیتی در ولایت بادغیس مدعی اند که  دست کم 23 طالب مسلح در ولسوالی های جوند، بالامرغاب، قادس و مقر این ولایت در کمتر 24 ساعت گذشته؛ کشته و زخمی شدند.

سمونوال ولی جان ” سرحدی ” رییس پولیس بادغیس میگوید؛ این افراد در نتیجه رویاروی و حمله بر مواضع نیروهای امنیتی در ولسوالی های متذکره کشته و زخمی شدند.

سمونوال ولی جان افزود که در رویداد های 22 ساعت گذشته؛ 14 طالب مسلح کشته و 9 تن دیگر به شمول دو فرمانده ارشد این گروه بنام های  فرمانده ملا دستگیر ” توفان ” و فرمانده میرآقا؛ باشنده یی ولسوالی بالامرغاب نیز زخم برداشته اند.

رییس پولیس فرماندهی امنیه بادغیس گفت؛ گروه های وابسته به طالبان مسلح در این ولسوالی ها تلاش داشتند که با وارد کردن ضربات به نیروهای امنیتی؛ امنیت را به چالش کشیده و مردم را نیز از اشتراک در انتخابات جلوگیری نمایند.

سرحدی می افزاید که؛ عمدتا این درگیری ها در فاصله های بسیار دور از مراکز رای دهی در ولسوالی های جوند، بالامرغاب، مقر و قادس اتفاق افتاده و هیچ آسیب / خساره ی برای باشندگان محل و رای دهندگان در این ولسوالی های وارد نشده است.

هر چند رییس پولیس بادغیس؛ وارد شدن خسارات و تلفات ناشی از این رویدادها را به استنثای جراحت برداشتن؛ یک سرباز ارتش ملی در ولسوالی جوند متنفی میداند ولی یک منبع ارشد امنیتی در بالامرغاب تاکید میورزد که دو سرباز ارتش ملی در رویاروی با افراد وابسته به طالبان مسلح در منطقه سرخلینگ این ولسوالی جان باخته اند.

اما طالبان مسلح در ارتباط به آمارهای  ارایه شده  از سوی مسوولان امنیتی در بادغیس تا اکنون ابراز نظری ننموده اند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی 16 حمل سال روان خورشیدی از بزرگترین آموزن ها فرا راه نیروهای امنیتی کشور به شمار رفته و ظاهرا به نظر میرسد که امروز نیروهای امنیتی با برگزاری انتخابات؛ از این آزمون بزرگ موفق بدر آمدند.

خبر: ربابه و لیلماه

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.