اعزام 800 منسوب ارتش و مامور پولیس ملی به ولسوالی های قادس و آبکمری

مسوولان ارتش و پولیس ملی در ولایت بادغیس از اعزام 800 منسوب ارتش و مامور پولیس ملی به ولسوالی های قادس و آبکمری این ولایت خبر میدهند.

این مسوولان میگویند؛ قرار است که نیروهای اعزامی در بخش های مختلف این ولسوالی ها مبنی بر تامین امنیت روز انتخابات 16 حمل جابجا شوند.

ژنرال داود شاه وفادار فرمانده لوای سوم ارتش ملی مستقر در ولایت بادغیس میگوید؛ این نیروها شامل 500 منسوب ارتش ملی و 300 مامور پولیس ملی میشود که مشترکا امنیت مراکز رای دهی در این دو ولسوالی را در روز انتخابات تامین خواهند نمود.

ژنرال وفا دار افزود که لوای سوم ارتش ملی و فرماندهی پولیس امنیه بادغیس از شروع هفته روان؛ اعزام نیروهای اضافی را در مناطق نسبتا دور دست و ناارام این ولایت آغاز نموده و تا اکنون نزدیک به 1000 نیرو به ولسوالی های جوند، قادس و آبکمری فرستاده اند.

ولسوالی های قادس و آبکمری ولایت بادغیس از جمله مناطق در این ولایت محسوب میشود که در جریان سال گذشته خورشیدی؛ شاهد فعالیت وتحرکات زیاد افرا وابسته به طالبان، مخالفان و افراد مسلح غیر مسوول بوده است.

این آمادگی ها  در حالی از سوی نیروهای امنیتی بادغیس اعلام میشود که قرار است  براساس آمار ارایه شده از سوی دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات؛ در 45 مرکز رای دهی این ولایت از میان 152 مرکز به سبب موجودیت تهدید های بلند امنیتی و احتمال تقلب؛ در ان انتخابات برگزار نشود.

گفته میشود که در حال حاضر در ولایت بادغیس نزدیک به 9 هزار نیروی امنیتی وجود داشته که قرار است از این نیروها در روز برگزاری انتخابات 16 حمل سال روان خورشیدی استفاده شود.

خبر: محمد ناصر ” امانی”

 ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.