دو سرباز پولیس ملی در بالامرغاب به طالبان مسلح پیوستند

دو سرباز پولیس ملی در ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس صفوف پولیس را ترک نموده و به طالبان مسلح در این ولسوالی پیوست گردیدند.

مسوولان محلی در ولسوالی بالامرغاب میگویند، این سربازان پس از چاشت امروز یکشنبه با دو میل اسلحه نوع کلاشینکوف پاسگاه خویش را موسوم به ” سلمان ” در منطقه جوی کار این ولسوالی ترک وبا  گروه های وابسته به طالبان مسلح در بالامرغاب ملحق شدند.

ضیاالدین اکازی سرپرست ولسوالی بالامرغاب در ارتباط به انگیزه پیوست این افراد تبصره یی ننموده ولی تصریح کرد که تحقیقات آنان در این زمینه اغاز گردیده است.

سرپرست ولسوالی بالامرغاب گفت؛ این افراد باشندگان مرکز ولایت بادغیس میباشند که از چند ماه به اینطرف در پاسگاه سلمان در جوی کار توظیف شده بودند.

جوی کار در فاصله 15 کیلومتری جنوب مرکز ولسوالی بالامرغاب واقع بوده و از سلسله ساحاتی محسوب میشود که دولت در آن نفوذ گسترده دارد.

این در حالیست که پیش از این نیز ده ها مامور و سرباز پولیس؛  صفوف این نیروها را ترک و به گروهای وابسته به طالبان و مخالفان مسلح در این ولایت پیوستند.

پیش از این برخی مسوولان پولیس در بادغیس؛ وساطت بی رویه شماری از بزرگان و متنفذان محلی را عاملی بروز این رویداد ها اعلام داشتند.

خبر: عبدالقادر

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.