افزایش 50 درصدی قیمت ها در پی بارش برف در بالامرغاب

شماری از باشندگان ولسوالی بالامرغاب از افزایش قیمت مواد اولیه طی چند روز اخیر در این ولسوالی؛ به شدت شکایت مینمایند.

این باشندگان در تماس های تلفنی جداگانه میگویند، با ورود جبهه هوای سرد و بارش برف در جریان سه روز گذشته؛ قمیت های مواد اولیه تا چند برابر در بالامرغاب افزایش یافته است.

عبدالله یک تن از باشندگان مرکز ولسوالی بالامرغاب میگوید، به سبب بارش برف و مسدود شدن جاده بالامرغاب- قلعه نو؛ قیمت های مواد اولیه تا نیم برابر (50 درصد) افزایش یافته است.

وی افزود؛ پیش از این یک کیلوگاز به 50 افغانی بود ولی حالا به 75 افغانی افزایش یافته است، یک لیتر تیل به 60 افغانی فروخته میشد ولی اکنون به 90 افغانی افزایش یافته و به همین ترتیب یک کیسه برنج 25 کیلویی 1350 افغانی فروخته شده اما حالا به 1850 افغانی صعود کرده است.

او می افزاید که جاده بالامرغاب – قلعه نو؛ از معدود جاده های در بادغیس محسوب میشود که در عرض ده گذشته هیج کار بالای آن صورت نگرفته است.

باشندگان این ولسوالی از اداره محلی وولایتی میخواهند در این زمینه اقدام اساسی نموده تا اینکه آنان در اینده نیز با این مشکلات و چالش ها روبرو نباشند.

در همین حال ضیاالدین اکازی سرپرست اداره ولسوالی بالامرغاب ضمن تایئد شکایت های باشندگان این ولسوالی میگوید، اداره محلی این مشکل را با مسوولان ولایتی در میان گذاشته و خواهان رسیدگی فوری در این زمنیه شده است.

آقای اکازی میزان بارش برف را در این ولسوالی بسیار بالا توصیف نموده و احتمال وارد شدن خسارات و تلفات ناشی از انرا رد نمی نماید.

براساس اظهارات سرپرست اداره ولسوالی بالامرغاب؛ ضخامت طبقات برف سه روز گذشته در این ولسوالی 50 سانتی متر تخمین شده است

گفته میشود که جاده ارتباطی بالامرغاب – قلعه نو در بیشتر از یک دهه گذشته به دلیل حضور گسترده طالبان و مخالفان مسلح دولت از ترمیم و بازسازی مانده و ظاهرا هیچ کاری بالای این جاده صورت نگرفته است.

خبر: علاوالدین و عبدالقدیر وردک

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.