27 طالب مسلح و نیروی امنیتی افغان در بالامرغاب کشته و زخمی شدند

آمارهای تازه نشان میدهد که 27 تن از افراد وابسته به طالبان مسلح و نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی بالامرغاب کشته و مجروح گردیدند.

یک منبع مربوط به نیروهای امنیتی افغان در ولایت بادغیس میگوید، در پی حملات طالبان مسلح بالای کاروان اکمالاتی نیروهای امنیتی افغان در مسیر جاده بالامرغاب – قلعه نو؛ 8  طالب مسلح کشته و 7 تن دیگر زخم برداشته اند

براساس اظهارات این منبع، در  این حملات 4 سرباز اردوی ملی به شمول مامور پولیس ملی کشته و به همین ترتیب 8 سرباز دیگر اردوی ملی نیز جراحت برداشته اند.

این منبع که نخواست نامی از وی گرفته شود، گفت، هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای خارجی نیز کاروان اکمالاتی نیروهای افغان را در این ماموریت حمایت نموده و گفته میشود که در چندین نوبت  مواضع طالبان مسلح را نیز مورد هدف قرار دادند.

در همین حال برخی گزارش ها از وارد شدن صدمه به افراد ملکی در این حملات حکایت داشته وگفته شده است که در این میان یک خانم میان سال نیز زخم برداشته است.

اما تا اکنون منابع رسمی مربوط به دولت افغانستان / طالبان مسلح در پیوند به این آمار ها  ابراز نظری نکرده اند.

کاروان اکمالاتی نیروهای امنیتی افغان، نزدیک به ده روز قبل غرض به اکمال قطعات نیروهای امنیتی افغان مستقر در بالامرغاب به این ولسوالی سفر نموده بود.

خبر: عبدالقادر

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.