کانال باغک با هزینه 700 هزار دالر آمریکایی ساخته میشود

کانال باغک در جنوب شرق شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس با هزینه 700 هزار دالر آمریکایی از سوی برنامه انکشاف منطقوی وزارت احیا وانکشاف دهات ساخته میشود.

مسوولان محلی در ولایت بادغیس میگویند، پیش از این نواحی دوم وسوم شهر قلعه نو در نتیجه سرازیر شدن آب های موسوم مورد تهدید قرار داشت.

غلام سعید دانش مسوول دفتر ولایتی برنامه  انکشاف منطقوی وزارت احیا و انکشاف دهات در بادغیس میگوید، پروژه کانال باغک 1250 متر طول داشته و قرار است که در جریان شش ماه آینده ساخته شود.

براساس اظهارات دانش؛ با ساخت این کانال نزدیک به یک هزار منزل از تهدید سرازیرشدن آب های موسومی در نواحی دوم و سوم شهر قلعه نو خلاص خواهند شد.

مسوول دفتر ولایتی برنامه انکشاف منطقوی در بادغیس گفت، بودجه پروژه اعمار کانال باغک از سوی کشور اسپانیا  وبرنامه انکشافی سازمان ملل محتد(  یو ان دی پی ) پرداخته میشود.

گفته میشود که روزانه میانگین 150 تا 200 کارگر مهار وعادی در این پروژه کار خواهند کرد.

در همین حال باشندگان محل از راه اندازی این پروژه ابراز خرسندی نموده و اضافه مینمایند که پیش از این شماری زیاد از آنان، خسارات و آسیب های ناشی از سرازیر شدن سیل های موسومی را متقبل شدند.

این باشندگان مدعی اند که انان از چندین سال به اینطرف منتظر راه اندازی این پروژه میباشند.

خبر: محمد ناصر امانی

ویراستار: مشعل

One comment

  • شکور "رحیق"

    بسیار ابتکار نیک و خوب نموده اید.داشته های

    ویب سایت تان را مطالعه نمودم. از محتوایی خوب برخوردار است. به امید موفقیت های هرچه بیشتر تان در قسمت خبر رسانی به مردم این جغرافیای تاریک. توانا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.