روز عاشورا در ولایت بادغیس بزرگداشت گردید

دهم محرم الحرام یا عاشورا امروز در ولایت بادغیس در فضای امن و با همی گرامیداشت گردید.مسوولان امنیتی در ولایت بادغیس میگویند، از دهم محرم روز شهادت نواده پیامبر بزرگوار اسلام ” امام حسین” ع با تدابیر ویژه امنیتی در سرتاسر این ولایت تجلیل به عمل آمد.

ژنرال شرف الدین ” شرف” فرمانده پولیس امنیه بادغیس میگوید، تمام شهروندان ولایت بادغیس در مرکز وولسوالی های این ولایت توانسته اند، عاشورا را بدون تشویش امنیتی با راه اندازی برنامه های ختم قرآن اعظیم الشان و مراسم خاص عزاداری در مساجد مرکز وولسوالی ها و تکیه خانه شهر قلعه نو برگزار نمایند.

همچنان سخنرانان در حسینیه و شماری از مساجد این ولایت، به رویداد عاشورا پرداخته و شهادت امام حسین را ” پیروزی حق در برابر ظلم و ستم ” توصیف نمودند.

این سخنرانان از مردم و جوانان خواستند که اوصاف ” والای ” امام شهید را پیشه نموده و به اغیار اجازه تقرقه و نفاق را در میان مسلمانان و شهروندان این کشور ندهند.

در همین حال  مسوولان محلی درولسوالی های این ولایت نیز از برگزاری مراسم ختم قرآن کریم و سایر برنامه های مذهبی خبر داده و اضافه مینمایند که باشندگان این ولسوالی ها روز دهم محرم را بدون هیج نگرانی امنیتی تجلیل نمودند.

خبر: امید ” افضلی “

ویراستار: مشعل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.